PMS! Pentingnya Kelab Kebudayaan dan Kesenian di PMS

on Tuesday, 26 July 2011

http://2.bp.blogspot.com/_i0G4X7eHEfo/S1C1tiNJzCI/AAAAAAAAAL4/D26Ouw_Tyw0/s400/BooDayaPurp4depan_berakar+copy.jpg

Atas kesedaran dan pengalaman..nampaknya Politeknik Muadzam Shah kini sudah seharusnya menubuhkan Kelab Kebudayaan dan Keseniannya sendiri..Admin ada dengar Kelab ini kini dikelolakan oleh Jabatan Perdagangan..namun begitu aktivitinya tak berapa nak jalan..macam tak aktif..so, kalau boleh pas ni aktiviti Kelab Kebudayaan dan Kesenian tu aktif sikit..bukan apa..sepanjang Admin berada di Melaka sempena program Majlis Tilawah Al-Quran, Pidato dan Nasyid..memberi sedikit kesedaran dan pengalaman tak terhingga kepada admin..kita sangat-sangat memerlukan Kelab ini sebenarnya..

Tujuannya, nanti bila ada pertandingan seumpama ini..kita sudah bersedia lebih awal..so, tak lah berlatih seminggu dah kena bertanding..padahal politeknik lain sudah berlatih seawal mungkin..dan satu lagi, perandingan diperingkat dalaman (politeknik) juga perlu dilakukan bagi mendapatkan peserta yang lebih mantap dan pemilihan dari pertandingan tersebut dapat dilaksanakan untuk memilih peserta yang benar-benar layak untuk ke peringkat yang lebih tinggi..siapa tahu dengan wujudnya kelab itu kita mampu membawa peserta dan nama PMS ke peringkat kebangsaan dan kenapa tidak ke peringkat antarabangsa..

Selain itu, jika sekiranya kita mempunyai peralatan gamelan dan melatih pelajar-pelajar kita..kita juga boleh manfaatkan mereka dalam majlis seperti Konvokesyen politeknik..dengan adanya pasukan nasyid, pasukan lagu-lagu rakyat, lakonan dan tarian (yang tidak keterlaluan) boleh dimanfaatkan..setidak-tidaknya dapat memberikan kepelbagaian dalam slot persembahan pada setiap majlis..tak lah asyik-asyik Yazid, Azri dan Fazleen Manjer je yang buat persembahan..lama-lama nanti ada yang muntah pula asyik-asyik muka diorang je buat persembahan..lagipun dengarnya PMS sudah mempunyai beberapa jenis alat muzik..takkan nak biarkan alat muzik tu bersawang, berhabuk..bila nak bertanding baru nak guna..benda kalau macam tu cepat rosak kalau tak guna..kalau guna rosak takpe..ada juga pek dahnya..sebab kita guna..ni rosak sebab tak guna..lagi rugi betul tak?


Ranking: 5

{ 10 comments... read them below or add one }

yazidy said...

mmg setuju gak.. tp ok je kalau nak mintak kita je buat persembahan.. huhu.. psl kelengkapan baru tu, even studio recording pun tak dapat guna lagi..


26 July 2011 at 20:56
Anonymous said...

wah...fazleen manjer gehtooo...


26 July 2011 at 20:56
Penjana Minda Strategik said...

Hahahahaha..kang muntah pula orang-orang "tertentu" asyik tengok kita je menyanyi..


26 July 2011 at 21:05
yazidy said...

of kos la.. sebab org2 tertentu tu takde bakat langsung utk ditonjolkan..


27 July 2011 at 06:01
Anonymous said...

excuse me~Kelab Kesenian & Kebudayaan PMS (KKKPMS) under Miss Lee Pui Har JPA la beroowwww~


23 December 2011 at 06:08
 
© Blog Penjana Minda Strategik All Rights Reserved