PMS! Pertandingan Pidato Bahasa Inggeris MAFeP, Melaka

on Tuesday 26 July 2011

Minta maaf kepada semua pembaca dan folllower Blog Polimuadzamshah sebab Admin dah lama tak update Blog PMS ni atas sebab-sebab ada tugasan yang perlu dilakukan demi PMS yang terchenta itew (katenyer)..sebelom tu nak ditegaskan di sini blog ni bukan blog yang sangat-sangat desperate nak kan follower yer..kepada staff dan kakitangan yang dapat emel update mengenai blog PMS..ianya bertujuan untuk berkongsi cerita dan pengalaman dan berkongsi cerita yang tuan-tuan dan puan-puan tak tahu..dan hal mengenai follower yang digembar-gemburkan itew tak de kena mengena dengan tujuan asal blog ini..follower membawa maksud..selain menjadi follower dengan "JOIN THIS SITE"..anda yang membaca dan mengikuti blog ini dari awal sampailah ke tajuk entri kali ini..dikira sebagai follower even anda tak klik pada join this site button..so, jangan nak salah sangka yer..blog ni tak desperate sangat nak dapatkan follower..kalau nak sangat follower admin boleh cari sumbernya kat tempat lain..tapi sebab blog ini hanya utk PMS..so, Admin hanya perlukan follower dari PMS sahaja..sila faham maksud follower itu sendiri..anda mengikuti berita dan latest update kat Blog ini dikira sebagai Follower..dan kalau anda sangat terganggu dengan email update berita terbaru dari BLOG PMS..please use..delete button je..tak baca pun takpe..Admin tak marah kalau anda tak baca email tu dan tak marah kalau anda tak baca blog PMS itu..mintak maaf yerr kalau menggangu email dan ketenteraman jiwa anda dengan kehadiran email itu..


Ok berbalik kepada tajuk asal, Admin kini berada di Melaka sempena dengan Majlis Tilawah Al-Quran, Pidato dan Nasyid peringkat Politeknik Malaysia..Pertamanya syabas dan tahniah kepada pihak penganjur atas usaha yang untuk memartabatkan seni dan budaya di peringkat politeknik..dan syabas juga diucapkan kepada peserta pidato kita yang berani untuk mencuba untuk bersaing dengan politeknik-politeknik lain yang lebih hebat..


Pada pengamatan Admin, kedua-dua peserta pidato kita boleh dikatakan hebat juga..sebab mampu untuk menyampaikan pidato dengan penuh semangat walaupun ada kalanya peserta kita terlupa dengan isi yang sepatutnya mereka sampaikan..Admin sempat bertemu dan berbicara dengan salah seorang peserta pidato kita..dan memberikan beberapa tips untuk menghilangkan rasa gemuruh disamping memperbetulkan beberapa sebutan yang agak pekat dan ke-Malaysia-an..seperti perkataan FATHER - "Fader", MOTHER - "Mader"..kesilapan menyebut perkataan ini berlaku pada sesi kedua..rugi je ajorrrr..hehehehe..tak pe..gugup kowt..


Pada sesi pertama..kedua-dua peserta PMS bolehlah dikatakan mampu bersaing dengan peserta-peserta lain..sebutan jelas, lancar dan kurang tersekat..Namun begitu, pada sesi kedua peserta-peserta kita nampaknya ketandusan idea dalam menyampaikan pidato mereka secara spontan..kedua-duanya agak gugup..berbeza dengan peserta-peserta lain..sebutan mereka jelas, lancar dan agak-agak macam American dan London ckit..dan Admin sebenarnya amat tertarik dengan peserta dari Politeknik Merlimau dan Kota Melaka..peserta-peserta mereka sangat efisien, professional dan sebutan mereka sangat jelas dan kurang melakukan kesilapan di samping penyampaian yang bersahaja disusuli dengan sedikit lawak yang mengundang hilai tawa penonton..Admin rasa even orang yang dah pro pun belum tentu dapat lakukan sepertimana persembahan mereka..


Ranking: 5

{ 5 comments... read them below or add one }

Ash said...

selamat berjaya dengan strategi itu yer..


26 July 2011 at 20:35
Penjana Minda Strategik said...

motepppp komen tak panas...


26 July 2011 at 20:51
Ash said...

hehehe.. yer la, aku komen yg agak hangit.. tutup hidung sebelum baa yer......

Pasal emel teguran sebab Admin Blog PMS promote blog guna emel rasmi PMS. Ok, nama pun Blog PMS, mesti la perlu diberitahu pada warga2 PMS sebab info2 dalam Blog PMS ni terkini. So keperluan untuk memfollow tu agak signifikan la kalau warga2 PMS nak tau info2 terkini. Tapi kalau tak berminat, diam2 sudaaaa... Macam la emel blog tu sangat berat. Dalam emel tu takde attachment pun. Cuma ada text dan backlink. Kalau nak baca, klik. Kalau taknak baca, klik je 'delete' (takkan terlalu bengap sampai nak klik delete pun nak kena ajar?).


26 July 2011 at 21:07
 
© Blog Penjana Minda Strategik All Rights Reserved