Edisi Khas Tazkirah: Mengenal sifat-sifat negatif!

on Tuesday 6 September 2011

 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiONjmFYz-fB7ltCOgUnS0Qv11XHstMB8ed_7WGs8zXIk4e7Hs78zSXAOX4qaA6XdalZhaUa4UttV4ERKyEwwsPeFgZC0Y3qaVyJN2lYCHjmkFnZ4k7gTUVmwuQzyoQe5azPezmp1lgyJT7/s1600/positif.jpg
Allah SWT tak beri apa yang kita mahu, tapi Allah beri apa yang kita fikir dan beri tumpuan serta usaha untuk dapatkannya..(bukan tunggu bulan jatuh ke riba)..Macam mana nak dapatkannya? Beri tumpuan kepada SIFAT BURUK yang kita nak dan perlu kikis, doa sungguh-sungguh, cari kwn positif yang boleh membantu kita, berterusan mencari ilmu, ajak org lain utk sama-sama buang sifat negatif, usaha dengan gigih kemudian last sekali tawakkal kepada Allah. Antara sifat negatif ialah pemarah, malas, bertangguh, mulut celupar, tak jaga solat, boros, sambil lewa, buruk sangka, tak menyesal buat dosa.
Paling penting adalah setiap orang Islam perlu menjaga tiang agamanya (Solat)..kalau tak solat macam mana nak dapatkan keredhaan Allah SWT..macam mana nak minta Allah SWT tunaikan apa yang kita nak..pokoknya, SOLAT merupakan tiang agama..tak solat maka sia-sialah usaha anda..
 
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

 
© Blog Penjana Minda Strategik All Rights Reserved