PMS! Majlis Konvokesyen Politeknik Muadzam Shah Kali Ke-6

on Tuesday 7 June 2011


Tanggal 23hb Mac 2001 merupakan tarikh bersejarah bagi Politeknik Muadzam Shah yang meraikan graduan-graduan politeknik dalam sebuah Majlis Konvokesyen Politeknik Muadzam Shah kali ke-6. Admin merupakan salah seorang Ahli Jawatankuasa Induk yang bertugas pada masa itu. Pertamanya sebelum admin mengulas dengan lebih panjang mengenai MKPMS Versi 2 ini. Admin ingin mengucapkan setinggi tahniah kepada semua graduan-graduan yang telah berjaya dalam bidang masing-masing.. semoga mereka akan lebih berjaya di luar sana..


Pada tahun ini, admin ditugaskan untuk mengetuai AJK Persembahan di samping En Yazid sebagai PA ..Alhamdulillah selepas 4 tahun admin kembali menjadi pengacara majlis konvokesyen setelah sekian lama "dilucutkan" jawatan..terima kasih Jawatankuasa Konvokesyen PMS kerana memberi admin peluang yang telah lama dinantikan..kejinyerr ayat skema ni...


Bermula dengan perarakan masuk ke dewan kemudiannya disusuli Perarakan Istiadat Konvokesyen majlis berjalan dengan penuh istiadat dan formalnya..admin menanti dengan penuh sabar untuk melunaskan "kerinduan" kepada aturcara tadbir yang bakal diungkapkan bait katanya satu persatu..Sesudah Istiadat selesai maka Nyanyian lagu-lagu patriotik mengambil tempat..Sesudah itu, majlis kemudiannya menjemput Ustaz Mohd. Taha bin Rulam Ahmad bagi memimpin bacaan doa agar majlis berjalan dan diredhai Allah s.w.t..


Dipendekkan cerita, kini tiba waktu untuk ku melawan segala kegemuruhan yang telah lama admin x rasakan..tapi kan..ape yang admin ungkapkan itu xlah mencabar sangat..baca nama je pownnn..walaubagaimanapun kadang-kadang dek kerana kegopohan biasanya kita juga akan "tershashull"..kernnnn? namun semuanya berjalan dengan lancar..tiba pula Pn. Azalila binti Shahdan mengambil tempat..volleh tahannn..hehehe..selesai para graduan menerima sijil kini tiba pula 1 lagi acara yang membangkitkan semangat bercampur gemuruh dan ketidakstabilan hormon dalam badan..namun admin buat macam dah professional..biasanya orang yang xbiasa dengan sesuatu perkara khususnya berhadapan dengan penonton..orang itu pasti akan ke tandas beberapa kali bagi menghilangkan kegugupannya..admin?gugup, gemuruh namun admin cuba atasinya dengan mengawal emosi dan pengalaman yang ada..Akhirnya turn admin nak buat persembahan dah tiba..Thanks tu "someone" (yg berlagak cam artis tu) sbb dah buatkan sesuatu yang amat admin perlukan dalam Majlis se "Grand" ini..Memulakan persembahan dengan nyanyian Menghilir di Sungai Pahang admin laksanakan dengan penuh teratur dan tertib..majlis formal lah katakan..segala alunan dan suku kata admin alunkan denga penuh cermat dan sesuai dengan lenggoknya..time admin nyanyi tu  sempat mengerling ke arah penonton..penonton begitu khusyuk mendengar setiap bait-bait lagu yang dinyanyikan..Lagu kedua adalah Makwe Koi..sekali lagu admin mengerling ke arah penonton yang hadir..wahhh sambutan menggalakkan..siap ada ibu bapa yang nari-nari lagi cumanya x berdiri dan menari.."duduk sambil menari" ehhhh ade ke istilah tu?..ah lantaklah...


Habis je majlis ibu bapa yang sempat bertemu dengan admin mengucapkan tahniah atas persembahan yang begitu menghiburkan..ketenyerrrrr..Admin yang terkenal dengan sifat rendah diri mengucapkan terima kasih atas pujian itu..merendah diri kewww???


Ranking: 5

{ 3 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

Admin perasan..


17 October 2013 at 08:12
Unknown said...

e0k01l4n79 e5k01q3w36 t6i39q1i48 m6q66p8c41 p7m83p5m31 v4l68b5e74


27 August 2022 at 12:35
 
© Blog Penjana Minda Strategik All Rights Reserved